Klase honetan ere hainbat gai ikusi genituen, oraingoan esaldien bitartez. Ikusitako esaldi askok zerikusia zuten beraien artean eta horregatik, orokorrean jasotako mezuak edo ateratako konklusioak aipatuko ditut gehien bat eta sarrera honekin amaitzeko esaldi horietako bati buruzko hausnarketa txiki bat egingo dut.
Argazkiekin ikusi genuen bezala, askotan esaten duguna ez dugu betetzen eta bereziki haurrek, ez dute ikasten esandako hori, egindakoa baizik. Horren harira esaldiren bat ikusi genuen eta adibide bezala jar dezakegu ia denok askeak garela esaten dugula, baina gero "praktikan" besteen askatasuna baldintzatzeko joera dugula.
Bestalde, klase honetatik hartutako mezurik esanguratsuenetarikoa hurrengo hau izan da niretzako: begirada ikasleengan jarri behar dugula, irakaslearengan baino. Horrekin lotu dezakegu, haurrak bere kabuz ikasten duela eta irakasleak hori sustatu edo bultzatu behar duela. Horretarako, ezinbestekoa da irakasleak ikasleei entzuten jakitea eta haurren ekarpen eta jakintzetatik abiatuz, ikasketa-prozesu hori bideratzea; betiere ikasleei egokituz, haien nahiak eta interesak kontuan hartuz, etab.
Eduki edo jakintzen inguruan, hezkuntzak bizitzarako beharrezkoak direnak eskaini behar dituela pentsatzen dut. Adibidez, haurrengan autonomia eta pentsamendu kritikoa izango lirateke garatu beharrekoak. Autonomiaz norbere kabuz baliatzeko gai izateaz gain, pentsamendu kritikoa erabiliz adibidez pentsa genezake ikasten ari garenak zentzua duen ala ez, oso ohikoa baita irakasleak esaten duena ikastea (aprobatzeko), lehen esan bezala zentzuzkoa edo baliagarria den ala ez pentsatu gabe.
Amaitzeko, esanguratsua den esaldi honen hausnarketa txiki bat: "La educación es el arma mas poderosa para cambiar el mundo" Nelson Mandela (1918-2013).
Nahiz eta gaur egun nire ustez hezkuntzak ez duen mundua aldarazteko moduko botererik, ongi baliatuz gero, hezkuntzak mundua alda dezakela pentsatzen dut. Izan ere, hezkuntzak pertsonak sortzen ditu eta pertsona horiek dira gero mundua osatzen dutenak. Beraz, hezkuntza aldatzen bada, pertsonak alda daitezke eta horiek mundua alda dezakete. Hortaz, esaldi honek izan ditzakeen esanahi guztiak kontuak hartuz, irakasleontzako "motibazio" bat izan behar duela pentsatzen dut, irakasleak berak ez badu sinisten hezkuntzaren bidez zerbait alda dezakenik, ez dugulako ezer aldatzea lortuko.
Honekin nire sarrera bukatutzat ematen dut, baina esaldi potolo horren inguruan eta hemen aipatu ditudan beste gaien inguruan hausnartzera eta zuen interpretazioak egitera animatzen zaituztet !
Gustatuko zaizuelakoan...
Nahiz eta gaur egun nire ustez hezkuntzak ez duen mundua aldarazteko moduko botererik, ongi baliatuz gero, hezkuntzak mundua alda dezakela pentsatzen dut. Izan ere, hezkuntzak pertsonak sortzen ditu eta pertsona horiek dira gero mundua osatzen dutenak. Beraz, hezkuntza aldatzen bada, pertsonak alda daitezke eta horiek mundua alda dezakete. Hortaz, esaldi honek izan ditzakeen esanahi guztiak kontuak hartuz, irakasleontzako "motibazio" bat izan behar duela pentsatzen dut, irakasleak berak ez badu sinisten hezkuntzaren bidez zerbait alda dezakenik, ez dugulako ezer aldatzea lortuko.
Honekin nire sarrera bukatutzat ematen dut, baina esaldi potolo horren inguruan eta hemen aipatu ditudan beste gaien inguruan hausnartzera eta zuen interpretazioak egitera animatzen zaituztet !
Gustatuko zaizuelakoan...
No hay comentarios:
Publicar un comentario